Zwaar gekneusd enkel?

#1
Hallo,
3 weken terug is er op de enkel van mijn man een 70 kg zwaar stuk metaal op het enkel geschoten, dit blok stond op spanning . Het linkerenkel is vervolgens ontzettend dik ,pijnlijk en blauw geworden en niet belastbaar. De pijn in rust is afgenomen en er zit nog zwelling rondom het enkel. Ondanks drukverbanden etc kan hij nog steeds zijn voet niet belasten, hij loopt nu al 3 weken op krukken. Er is 2 keer een röntgenfoto gemaakt maar hier komt niks uit. De huisarts geeft aan dat het dan wel een zware kneuzing zal zijn en dat hij op geleide van pijn mag belasten. De belastbaarheid verbeterd niet en hij kan ook zijn tenen niet naar zich toe trekken. Kan dit echt een forse kneuzing zijn of is er meer aan de hand?

Re: Zwaar gekneusd enkel?

#2
Hoi,

Ik zou ipv op een fysio forum naar een echte fysiotherapeut toe gaan,zodat die de enkel beoordelen kan.
Er kan veel meer stuk zijn dan er op een foto zichtbaar is,kan ik uit ervaring zeggen.
Een fysiotherapeut kan dat in eerste instantie beoordelen en dan adviseren of het verstandig is naar een orthopeed of sportarts te gaan voor bijvoorbeeld een mri.
Ook kan tapen meer verlichting geven dan een drukverband.

Groetjes Elise