Gekneusde enkel

#1
Hallo,
Ik ben nu al 6 weken ver in mijn blessure die ik op gelopen heb op de voetbal. Daar heeft iemand met haar schoenen op de binnenkant van mijn enkel getrapt en kon ik er niet meer op staan. Week 1 liep ik met krukken en een druk verband en week 2 enkel een drukverband. Nadien niets meer. Ik heb nu nog steeds pijn als ik duw op mijn bot (tibia) net boven en op de bol (malleolus) en het is niet echt blauw meer maar mijn enkel is wel nog steeds gezwollen. Ik heb een röntegfoto laten nemen in het begin = geen breuk.
Lopen zou ik normaal al moeten kunnen maar mijn enkel kan dit nog niet, te vermoeiend. Is dit normaal na 6 weken?
Alvast bedankt,
Nola

Re: Gekneusde enkel

#2
Hoi,

Vraag je huisarts een verwijzing naar een sportarts of orthopeed, zodat die een mri kan laten maken.
Je kunt een botkneuzing ( bone bruise) hebben en daar kun je maandenlang last van houden.
Geen breuk klinkt heel mooi,maar er kan helaas veel meer stuk in je enkel dan alleen het bot.....
Mijn orthopeed heeft letterlijk gezegd dat je beter een breuk kunt oplopen,dan letsel aan je banden,pezen of een botkneuzing. ( ik heb geen breuk,maar loop al wel meer dan 2 jaar met die overige problemen)