Enkelbanden verzwikt

#1
Beste fysio,

2,5 week geleden ben ik door mn enkel gegaan met voetbal. Ik kon er daarna nog prima op lopen en rennen, met eindstandige bewegingen of verkeerde bewegingen is die wel gevoelig. De dag nadat het gebeurde was hij helemaal dik geworden en rood. Roodheid zakte wel weer af maar zwelling niet. Pas na een week werd de zwelling iets minder maar is nog niet weg. Er zit wel veel speling in de enkel en de voorste schuiflade test was positief, nu nog steeds. Maar erg weinig pijn. Met verkeerde bewegingen is die nog steeds wel gevoelig, maar een bal trappen heb ik weinig moeite mee. Zou het mogelijk zijn dat deze alsnog ingescheurd zijn, vanwege de vele speling en ondanks de weinig pijn?

Re: Enkelbanden verzwikt

#2
Hoi Ellen,

Wat vervelend van je enkel, ja dat kan zeker. Als er vocht ontstaat, is er iets beschadigd. Gezien je herstel, is dit niet erg. Een ingescheurde enkelband hersteld over het algemeen prima.
Wat ja eenvoudig kan doen is veel op 1 been staan met gesloten ogen. Dan train je de stabiliteit van je enkel. Je mag bewegen/ sporten binnen de pijngrens.

Succes!