Pijn bij mijn enkel

#1
Hallo allemaal,
Ik ben een meisje van 13 jaar, en verder nooit last gehad van mijn enkels. Totdat ik ongeveer 2 dagen geleden met mijn beste vriendin ben gaan trampolinespringen. Ik denk dat ik verkeerd ben geland, en nu kan ik amper staan op mijn voet. Ik weet alleen niet wat er precies aan de hand is, want ik heb al een paar keer de online fysiocheck gedaan, en hij zegt steeds dat ik een enkelfractuur heb. Nou heb ik dus niet perse pijn aan mijn enkel maar aan mijn os naviculare (ik heb het even gegoogeld ;)). Als ik dat allemaal lees, komen de meeste van mijn klachten overeen met een os naviculare-fractuur, alleen is mijn voet/enkel alleen een beetje dik, maar niet blauw, zoals op alle websites staat beschreven. Nu vraag ik me af of ik:
- naar de huisarts moet
- naar de fysio moet
- krukken moet halen
Ik heb het al wel gekoeld en omhoog gelegd.

Wat moet ik doen??
Groetjes,

Jonnie

Re: Pijn bij mijn enkel

#3
Hoi Jonnie,

wat vervelend om te horen. Goed van je dat je de fysiocheck al hebt gedaan en al wat verder onderzoek via Google ;)
Als je nog steeds moeilijk op je voet kunt staan is het zeker aan te raden om even langs de huisarts te gaan, deze kan specifieke testen doen om een breuk te controleren en zal je, indien nodig, doorsturen voor een foto in het ziekenhuis. Succes en houd ons maar op de hoogte hoe het afloopt!

Mvg

Re: Pijn bij mijn enkel

#4
Hallo Fysiotherapeut,

Ik ben ongeveer 2 dagen na dat ik mijn bericht heb geplaatst naar de huisarts geweest, en hij heeft me doorgestuurd naar de spoedeisende hulp (i.v.b.m. corona worden daar sneller foto's gemaakt dan als hij me doorstuurt). Daar foto's laten maken, en wat blijkt: wel een is naviculare breuk is. Het is een makkelijke, maar een vervelende breuk. Dus toen moest ik 8 weken in het gips, waarvan er nu nog 7 over zijn. Eerst 2 weken in een rolstoel, daarna 2 weken onbelast krukken, en dan krijg ik nieuw gips, zwemgips, waar ik ook 2 weken onbelast met krukken ook moet, en dan krijg ik zwemgips waar ik wel op mag lopen. Dus ik ben nog wel een poosje zoet hiermee....

Groetjes,
Jonnie
cron