Re: Enkelbreuk

#51
Bedankt voor je reactie Elise!
Ja, we houden de rechter enkel goed in de gaten. Er was mij ook al verteld dat ik rechts langer nodig zal hebben met herstel, omdat de banden zorgen voor de stabiliteit.
Ik was achteraf al opgelucht, dat rechts niet ook gebroken was, want dat schijnt 9 van de 10 keer te gebeuren, als ze het gewricht weer moeten zetten.
Gisteren heb ik wel de wandelschoenen aangetrokken met lopen en dat geeft meer steun, dus dat blijf ik voorlopig even doen.
Ik ben in ieder geval hartstikke blij, dat ik na 6 weken eindelijk weer wat stapjes kan zetten. Ik kan nu weer vooruit gaan kijken en dat doet me echt goed.

Re: Enkelbreuk

#52
Ja ik snap heel goed dat je daar blij van wordt!
Als je lang last houdt van instabiliteit, vraag je orthopeed een mri te laten maken om te kijken hoe je banden er aan toe zijn.
Mijn banden bleken na een jaar aanklooien met oefenen dusdanig slecht dat er achteraf niks meer aan te oefenen viel, ze deden gewoon bijna niks meer.
Ik ben uiteindelijk vorig jaar aan mijn buitenste banden geopereerd, maar heb nog steeds klachten aan de binnenkant doordat ik zolang met een instabiele enkel heb gelopen. Waarschijnlijk is bij mij de laatste "redding" het vastzetten van de enkel.
Succes met je revalidatie!
Groetjes Elise

Re: Enkelbreuk

#53
Toch nog even een update, want ik ben alweer bijna 2 weken verder.
Het gaat ontzettend goed en momenteel gaat het herstel hartstikke goed. Vandaag voor het eerst auto gereden, maar wel nadat ik afgelopen woensdag een paar keer geprobeerd heb of het mogelijk was om een noodstop te maken.
Ik ga ook geen grote stukken rijden, maar nu ben ik binnen 5 minuten bij de fysio en kan ik 2x per week naar de praktijk, waar veel meer mogenlijkheden zijn om te oefenen.
Ik loop zoveel mogelijk met 1 kruk, maar als we ergens naartoe gaan waar ik wat meer moet lopen, dan nemen we voor de zekerheid de rollator mee.
De rechter enkel, die nog wat instabiel voelde, voelt al een stuk stabieler en ik ben super blij dat het nu met sprongen vooruit gaat.
Neemt natuurlijk niet weg, dat er ook een terugval kan komen en ik merk dat ik af en toe ook over mijn grens ga. Maar, ik word dan terug gefloten door mijn lichaam en neem mijn rust en dan trekt het goed bij. Ik wilde even deze positiviteit met jullie delen...