Kuit

#1
Ik ben twee jaar geleden bij het sporten door mijn hamstring gegaan en na de revalidatie door mijn kuit gegaan.

dit allemaal komt achteraf door verkeerder sport steunzolen, waarschuwing voor mensen die deze ook hebben.

nou is er blijvende letsel in mijn kuit die volgens mijn sport fysio niet meer hersteld en waar ik mee moet leren leven.
(of is hier toch iets aan te doen?) een blijvend litteken waar ik na het sporten altijd last van heb als een tintelend gevoel
onder de voet. hij zei dat het er niet beter van zou worden als ik mij liet opereren hier aan. of zijn er nog andere opties?
ik zou als ik in balans ben en op de juiste manier spring mijn oude sport weer kunnen uitvoeren.

Re: Kuit

#2
Beste Roelof,

Wat vervelend van jou klachten. Maar hoe kwam het dat jou steunzolen de oorzaak is?
Littekenweefsel kun je inderdaad niets meer aan doen, maar dat dit litteken op een zenuw drukt is bijna onmogelijk. Ik als sportfysio heb veel spierscheuringen in kuiten behandeld, maar ook al zit er littekenweefsel dit geeft bijna nooit klachten. Het kan wel even duren. En zoals je aangeeft is de kuit tijdens de revalidatie ontstaan. Bij goed herstel van deze spier (en als dit tijdens therapie gebeurd, ben je meteen goed behandeld hiervoor) geeft het litteken weinig tot geen problemen. Alleen als na een spierscheuring de eerste 6 weken niet juist wordt behandeld worden rest verschijnselen gezien.

Weet je zeker dat er niets anders aan de hand is?
cron