Re: Enkelblessure

#31
Ik heb alweer een vraagje.....
Als ik een breukje of scheurtje in de enkel opzoek, gaat het eigenlijk allemaal over de buitenkant van de enkel. Zou het bij mij dan om het onderste stukje van het bot aan de binnenkant gaan? Doordat de enkelbotten op elkaar gedrukt zijn?
Gewoon even nieuwsgierig ;)

Re: Enkelblessure

#33
Hoi,
Echt heel fijn dat je steeds zo wilt helpen!!

Zou het verstandig zijn toch nog een foto te laten maken na die 3 weken rust? Of kan de fysio ook zo beoordelen of het beter gaat als hij mn enkel onderzoekt? Omdat ik de vorige keer eerst weer op de foto moest voor ik naar de fysio doorgestuurd werd.

Re: Enkelblessure

#34
Je hoeft niet perce een foto te maken na drie weken. Ik laat dat meestal afhangen wat ik vindt tijdens het onderzoek van de voet en enkel. Na drie weken is de breuk toch al voor het grootste gedeelte geheeld en kun je weinig met een foto. Hooguit voor extra informatie, maar een fysiotherapeut weet vaak al genoeg na het zien en onderzoeken van je enkel. Alleen bij twijfel zal ik persoonlijk dan nog een foto aanvragen.

Dus ik zal even afwachten, misschien mogen we na 28 april wat meer mensen fysiek zien. Anders even bellen wat jou fysiotherapeut wilt.

Re: Enkelblessure

#35
Goedemorgen!

Ja, het zou zowel voor jullie als voor de patiënten fijn zijn als dat weer kan!
De huisarts die ik gesproken had zei gelukkig al wel dat ik na 3 week zowieso een verwijzing krijg, om naar mn enkel te laten kijken voor ik er weer op mag lopen. Dan hoor ik wel van de fysio of hij het nodig vindt om eventueel nog een foto te maken.
Ik ben ook gewoon best een beetje nieuwsgierig wat er nu precies aan de hand is, maar daar zal ik waarschijnlijk niet helemaal achter komen,denk ik....

Re: Enkelblessure

#36
Hoi,
Volgens mij gaat het beter! Als ik nu het verband eraf haal, komt de zwelling niet gelijk weer tevoorschijn. Er zit nog wel een verdikking aan de binnenkant, maar die blijft hetzelfde. En de zwelling aan de buitenkant is zo goed als weg.
Is het verstandig nog steeds te blijven koelen? Dat doe ik nog steeds 3x per dag.

Re: Enkelblessure

#38
Dank je wel weer voor je antwoord!

Ja, ik ben ook heel blij dat het beter gaat!
Hopelijk kan de fysio het tapen na deze 3 weken en mag ik dan ook weer wat meer doen. Want nu ik vrijwel geen last meer van die enkel heb, wordt de hele dag stilzitten steeds moeilijker.....

Re: Enkelblessure

#40
Hoi,
Even een update!

Vanmorgen ben ik bij de fysio geweest. Die heeft mn enkel onderzocht en ingetaped. Deze week eerst onbelast flink oefeningetjes doen om hem weer wat soepeler te maken en vrijdag weer komen om te kijken hoe belasten dan gaat. Want dat voelde nu nog niet echt fijn, maar de fysio zei dat dat ook door de stijfheid komt dat het pijnlijk is er op te staan. Hij dacht net als jij ook aan een breukje of botkneuzing aan de binnenkant. Hij zei wel dat als het dat laatste is, het met belasten nog wel een tijdje gevoelig kan blijven. Maar in eerste instantie vond hij het niet nodig dat er verder onderzoek gedaan wordt, gelukkig!
cron