Enkel verzwikt, na 2maand weer veel pijn

#1
Hoi, ik heb een vraagje: 2 maanden geleden ben ik door mijn enkel gegaan, ik ben bij de huisarts geweest en had eerst een week een drukverband en krukken gekregen. Daarna tape voor 3 weken en mocht ik weer rustig erop lopen. Dat ging eigenlijk heel goed, ook toen de tape eraf mocht. Af en toe werd mijn enkel nog weer best dik, maar als ik dan een dag of 2 een steunkous erom deed en wat minder liep, ging dat ook weer over. Echt sporten heb ik trouwens nog niet gedaan, daar zou ik 6 week nadat de tape eraf ging,mee mogen beginnen. Alleen heb ik ik sinds gister weer echt veel pijn,op precies dezelfde plek onder en naast de enkelknobbel,ik kan nu weer haast niet lopen of op mijn voet steunen. Ook is mijn enkel weer behoorlijk dik. Gister heb ik niks anders gedaan dan de afgelopen weken en heb me ook niet weer bewust verstapt ofzo. Is dit nog een normale reactie of zou ik hier weer mee naar de huisarts moeten gaan? Want zoveel last als nu heb ik er nog niet weer van gehad! Ik wil niet voor niks naar de huisarts gaan, maar ook niet mijn enkel teveel belasten en daardoor beschadigen.....

Re: Enkel verzwikt, na 2maand weer veel pijn

#2
Hoi Anne,

Wat vervelend dat je ineens weer klachten hebt gekregen. Dit komt niet heel vaak voor, maar het is ook niet heel onbekend. De echte reden is dan vaak onbekend, maar meestal is het niets ernstigs en gaat het na enkele dagen weer over.
De huisarts kan hier weinig aan doen, dus daar een afspraak maken is niet zinvol. Als je twijfelt kun je beter direct naar een fysiotherapeut. Het kan zijn dat jou enkelgewricht niet goed beweegt en hierdoor spontaan klachten ontstaan. Als de pijn en zwelling langer dan 3 dagen blijft zal ik dit na laten kijken. Een fysiotherapeut kan dit goed oplossen.

Hier kun je eventueel kijken voor een praktijk bij jou in de buurt https://www.hierhebikpijn.nl/praktijken

Succes

Re: Enkel verzwikt, na 2maand weer veel pijn

#4