Herstel weber a fractuur

#1
Ik heb zes weken geleden een ongelukje gehad en heb daarbij een weber a fractuur opgelopen in mijn rechter enkel. In eerste instantie werd gedacht aan een verrekking van de enkelbanden en ik heb vijf dagen met mijn voet in een drukverband omhoog gezeten. Toen ik na vijf dagen er nog niet op kon staan ben ik naar het ziekenhuis gestuurd waar de fractuur geconstateerd is. Ik heb geen gips of spalk gekregen en kreeg wat oefeningen mee, die ik tot op de dag van vandaag nog niet kan doen (springen, veren ed). Ik zou er 4 tot 6 weken zoet mee zijn. Nu is het inmiddels 6 weken en alhoewel er wel wat vooruitgang in zit (ik kan voorzichtig steunen op de voet en ben gestopt met de pijnstillers) voelt het nog lang niet genezen. Nu is mijn vraag: wat wordt er verstaan onder herstel na 6 weken: zou ik weer gewoon moeten kunnen lopen of is het normaal dat ik nu pas weer een beetje kan steunen? Alvast bedankt voor uw antwoord!
Vriendelijke groeten,
Marieke

Re: Herstel weber a fractuur

#2
Hoi Marieke,

In de meeste gevallen wordt een weber A fractuur over het hoofd gezien, omdat je vaak al direct kan belasten. Op dat botstuk staat namelijk weinig tot geen lichaamsgewicht. Het is je kuitbeen wat gebroken is. En je gehele gewicht staat vanaf je knie juist het scheenbeen. Dus meestal moet je zeker na 6 weken weer volledig erop kunnen staan.

Waarom kun jij er nog niet op staan? complexere breuk? Waar zit de pijn?