Mogelijk enkelbanden gescheurd

#1
Beste lezers,

Ik heb mogelijk in mei 2018 mijn enkelbanden gescheurd, na weken tapen door een sportfysio ben ik nu bij een orthepedisch chirurg terecht gekomen ik blijf namelijk enorm veel pijn houden in mijn enkel. Ik ben 11/2 week geleden in het gips gezet. Loop nu met krukken maar de pijn blijft.
Is dit normaal en wat kan ik verder doen?
Alvast bedankt voor het beantwoorden

Re: Mogelijk enkelbanden gescheurd

#2
Beste Marion,

Wat vervelend dat je zo lang klachten blijft houden. Het is niet normaal dat na een enkelverzwikking de pijnklachten zo lang blijven. Wat je kan doen is afhankelijk wat de oorzaak van de pijn is. Is de oorzaak bekend? Met welke reden hebben ze jou in het gips gezet?
Na een enkelverzwikking waarbij de enkelbanden gescheurd zijn kan er nog vanalles meer aan de hand zijn. Waar zit de pijn? Wanneer heb je precies pijn? Zijn er toendertijd foto's gemaakt?

Als je wat meer informatie kan geven, kan ik misschien beter advies geven.

Succes ermee in ieder geval.

Re: Mogelijk enkelbanden gescheurd

#3
Er zijn foto’s gemaakt waarop geen fractuur te zien was.
De pijn zit echt in mijn gewricht en aan de buitenkant van mijn enkel en voet.
Het gips is met dit weer geen feestje maar toch loop ik nu minder.
Ik zal eens kijken of ik een uit draai van de bevindingen van de foto kan krijgen
Vriendelijke groet
Marion

Re: Mogelijk enkelbanden gescheurd

#4
Beste Marion,

Pijn aan de buitenzijde kunnen nog de enkelbanden zijn, maar ook spieren aan die zijde van de enkel. Als deze spieren de oorzaak zijn, komt dit door overbelasting en zal gips zeker verlichting moeten geven.

Als de oorzaak in de enkel zit, is niet zeker of gips helpt. Maar op deze manier (ook als is het geen pretje) krijg je wel een beeld wat nu de daadwerkelijke oorzaak is. Als de pijn komt door iets in het gewricht, zal daarna nog verder onderzoek gedaan worden vermoed ik.

Het kan bijvoorbeeld https://www.hierhebikpijn.nl/aandoening ... us-liberum of https://www.hierhebikpijn.nl/aandoening ... mpingement

Succes ermee!