posterieure impigment enkel

#1
Ik ben geopereerd aan mijn enkel vanwege een posterieure impigment. Maar ook nu nog dezelfde klachten. Bij fysio moet ik stabiliteitsoefeningen doen. Maar daar is volgens mij niets mis mee. Ondanks de operatie nog steeds stabiel. Operatie was half dec.16. Fysio geeft aan komt uit de rug en benen. Daardoor herstel enkel ook moeizaam. Intussen erg last van de rug gehad door alle gekraak....maar enkel nog zelfde.
Weet even niet meer wat te doen. Fysio geeft naar mijn idee momenteel ook geen meerwaarde.
Bovenop mijn enkel (linker) zit nog steeds wat vocht (ook voor die tijd) ik voel dit ook drukken als ik mijn voet bv buig.
Heeft u misschien nog tips?

Re: posterieure impigment enkel

#3
beste pechvogel,

Is de operatie doormiddel van een kijkoperatie uitgevoerd? Dan is de herstel tijd meestal 6 tot 12 weken. Dus tot aan 16 maart zit je ongeveer op 12 weken, maar als het stil blijft staan heeft de behandeling die wordt uitgevoerd bij jou geen effect. Zeker als er andere klachten ontstaan, je kan best aangeven dat je niet meer gekraakt wilt worden omdat je voelt dat het niet werkt en je er meer klachten door hebt gekregen.

Ik neem aan dat een botje is verwijderd en dat de impingement niet door instabiliteit komt?

Wat zijn de klachten nog op het moment?

Het vallen op 15 januari helpt natuurlijk niet mee aan het herstel, zeker als het voorwaarts is dan wordt de voet in de positie gedrukt die je eigenlijk niet meer wilde maken.

Probeer met je fysio hier een gesprek over aan te gaan dat je niet tevreden bent en als je zijn uitleg niet afdoende vindt mag je dat best zeggen. Je bent vrij om van fysio te wisselen en misschien is dit mogelijk in dezelfde praktijk. Zoals ik het nu lees heb je weinig vertrouwen meer in deze behandeling.

Succes!