Pijnlijke binnenenkel

#1
Goedemorgen,

Ik heb al een jaar erge last van mijn re-binnenenkel. Ik ben hiermee naar de huisarts geweest en doorverwezen naar een podotherapeut.
Bij de podotherapeut zijn zooltjes aangemeten. helaas helpt het maar gedeeltelijk, ik kan niet meer zonder de zooltjes want dan loop ik echt redelijk mank door de pijn, met de zooltjes is de pijn er ook maar kan ik redelijk lopen. Omdat de pijn niet echt over gaat zijn de zooltjes nu al 3 x aangepast. Ik ben ook vaker naar de huisarts geweest om te laten kijken, omdat ik zelf het gevoel heb dat er echt iets mis is in mijn voet/enkel. De huisarts doet er niets aan omdat de enkel wel stabiel zou zijn.
's Avonds is mijn enkel behoorlijk dik en 's nachts slaap ik slecht omdat de pijn dan het ergst is.
Ik begin zo langerzamerhand een beetje moedeloos te worden. Wat kan ik nog doen om van de pijn af te komen?

Hartelijke groet,
Anna

Re: Pijnlijke binnenenkel

#2
Beste Anna,

Kan me voorstellen dat je moedeloos wordt. Wat is jou leeftijd? Is er een trauma aanwezig geweest als oorzaak van de klachten? Wat zijn de klachten voornamelijk? Pijn of uitstraling, doof gevoel, tintelingen? Doe je aan sport zo ja, welke?

Een pees ontsteking/ overbelasting kan vocht veroorzaken aan de binnenzijde van de enkel. Was er in het begin van de klachten ook zwelling?

Is het mogelijk om op de tenen te staan zonder pijn?