stijve enkel

#1
Hallo,

4 maanden geleden heb ik mijn enkelbanden volledig afgescheurd. 5 weken geleden is de tape na 14 weken verwijderd. Ik heb en doe zeker 3x in de week oefeningen.
Maar nog steeds is mijn enkel stijf. Dus ik kan die voet niet goed afwikkelen, langzaam beginnen met hardlopen, lukt niet.
Is dit normaal????
MVG Sonja

Re: stijve enkel

#2
Beste Sonja,

14 weken tape?? Waarom zoveel weken tape gehad? Welke bewegingen waren mogelijk gedurende de tape periode? Als een gewricht langer dan 6 weken niet wordt bewogen gaat het zichzelf "vast zetten" dat wil zeggen dat het kapsel om het gewricht zich gaat aanpassen. Als dit het geval is kan het 1-2 jaar duren voordat deze aanpassing weer normaal is. Ik vermoed dat door de tape dit niet heel extreem aan de orde is, meestal is er nog genoeg bewegingsvrijheid gedurende de tape periode. Maar dit zal zeker wel een rol spelen. Dus ja het kan heel lang duren, en zeker nog niet gaan hardlopen als je geen goede voet afwikkeling hebt.

Succes

Re: stijve enkel

#3
Oh je!
Jaren geleden kneusde ik mijn rechter enkel zwaar. Nam onvoldoende rust en nu is mijn enkel zo stijf dat ik niet meer kan opwippen met de voet, wat nodig is bij het drummen. Mijn fysiotherapeut wil niet zeggen wat het euvel is, maar mijn advies kan alleen maar zijn: laat het goed onder zoeken en behandelen. Dus.