enkel

#1
n vraag over: Enkelband gescheurd jaren geleden en op door gelopen. Afgelopen zomer aan geopereerd. Nog steeds aan het revalideren. Met lopen nog niet pijn-vrij.

Jaren geleden tijdens sport enorm getackeld met sport. Dit is destijds niet goed onderzocht. En ik heb hier jaren op door gelopen. Bewust niet mee gesport. Enkele maanden geleden door orthopeed geconstateerd dat enkel instabiel was door enkelband die gescheurd is.

Afgelopen augustus geopereerd aan mijn enkel. ''Officieel'' zou ik al eerder van de krukken af moeten zijn geweest maar ik ben nu bijna een maand van de krukken af. Eerder lukte niet qua pijn. Het lopen zonder pijn leek sinds kort steeds iets beter te gaan. Het duurde steeds iets langer voordat ik pijn kreeg, en het herstel van de pijn duurde korter.

Afgelopen vrijdag een stukje gefietst en naar de winkel geweest. De pijn kwam weer behoorlijk opzetten. Rust gehouden en daarna toch wat oefeningen gedaan van de fysiotherapie onder andere met band, leek een soort klein knakje te voelen em te horen tijdens het oefenen. Het hele weekend bewust rust gehouden. Nu nog pijn. Ook liggen in bed doet pijn.

Ik vind het herstel erg lang duren. Volgens de fysiotherapie loopt het herstel normaal. Maar toch vind ik het apart dat de pijn er nog best snel inschiet. Ik mag toch niet hopen dat dit zo blijft. Iemand een zelfde ervaring of operatie gehad?