Re: Problemen met mijn enkel

#11
Ik heb op 17 november mijn enkel omgeslagen. Er bleek ook een kleine avulsiefractuur te zijn.

De huisdokter heeft me aangeraden om een brace te dragen in schoen. Dat heb ik gedaan en ook kine gevolgd.

Omdat ik na 3 maanden nog geen km kon wandelen zonder pijn, ben ik doorverwezen naar orthopedist. Die heeft me een medrol-injectie gegeven. Daarna is de pijn alleen mr erger geworden.

Daarom teruggeweest nr orthopedist. Dan 2 weken walker brace en nu 3 weken gips mr nog steeds meer pijn dan vóór injectie.

Iemand hier ervaring mee?

Mvg,
Nele

Re: Problemen met mijn enkel

#12
Hoi Nele,

Vraag je orthopeed of er een mri gemaakt kan worden.
Zodat je weet hoe je enkelbanden e.d. er aan toe zijn.
Pas dan weet wat je kunt verwachten qua revalidatie.
Die fractuur zal wel genezen,maar als er banden of pezen beschadingd zijn,heb je kans dat die niet meer goed herstellen omdat je in het begin niet goed behandeld bent.
Ik heb er helaas ervaring mee.

Groetjes Elise

Re: Problemen met mijn enkel

#14
Hoi Nele,

Mijn ervaring is helaas dat letsel aan de enkel/enkelbanden vaak onderschat wordt.
"Gelukkig zijn het alleen maar de bandjes" wordt er dan gezegd.
Mijn orthopeed zegt dat je beter je enkel op 3 plaatsen kunt breken,dan je banden kunt beschadigen.
Bandletsel duurt veel langer voor het geneest en als het in het begin niet goed behandeld wordt, heb je grote kans dat je er last van blijft houden.
Met als gevolg een instabiele enkel, wat weer voor pijn en slijtage in het gewricht en de banden en pezen er omheen zorgt.
Ik ben uiteindelijk aan mijn laterale banden geopereerd, maar heb nog steeds pijn aan de mediale kant en daar ook een chronische peesontsteking.
Ben nu in afwachting of er nog een (kijk) operatie gaat komen om daar iets aan te doen.

Groetjes Elise
cron