Last binnenkant onderbeen

#1
Sinds een half jaar ben ik begonnen met hardlopen. Ik heb dit zo langzaam mogelijk proberen op te bouwen, omdat ik nooit zo actief met sporten ben geweest. Alleen sinds een paar dagen heb ik last aan de binnenkant van mijn rechteronderbeen. Ik denk dat ik mogelijk bij een van de laatste trainingen iets te hard ben gaan lopen en het daardoor is gekomen.

Als ik zit of lig voel ik de pijn niet. Ik voel het alleen bij een inspanning: hardlopen, wandelen of traplopen.

Ik weet nu niet zo goed wat het beste is om te doen. Zou ik nog rustige trainingen kunnen lopen, is het beter dat ik even een weekje rust houdt of is het verstandig om naar de huisarts te gaan?

Re: Last binnenkant onderbeen

#2
Beste Lis,

Wat goed dat je langzaam aan het opbouwen bent, balen dat het dan toch nog mis gaat. De locatie en beschrijving lijkt het meeste op https://www.hierhebikpijn.nl/aandoening ... s-syndroom

Ik zal even rust nemen en kijken hoe het daarna gaat. De huisarts kan hier weinig mee doen, dan is een afspraak bij een fysiotherapeut beter. Maar even rust en daarna de training weer rustig oppakken zal ik eerst doen. Als je de training dan weer oppakt, ga wel een paar stapjes terug. Dus niet verder gaan op de laatst gelopen training.

Succes!