peroneal entrapment

#1
hallo

ik heb al ruim 3 jaar last van pijn ter hoogte vanuit de bovenkant van de fibulakop (kuitbeenkop), die enkele centimeters naar beneden pijn geeft.
Met name als ik lang gezeten heb (werkdag). Liggend en in slaap wordt het minder erg, zodat ik 's morgens op mijn best ben, maar dan wordt het weer snel slecht.
Alles is onderzocht. Mijn kniegewricht en fibulagewricht worden door de de orthopeed als mechanisch stabiel beschouwd. Niets is er te zien op echo, CT, en MRI. Ook zenuwonderzoek geeft geen bevindingen. Wel heb ik een Tinel teken en tintelingen via de zijkant van het onderbeen naar de voet. Ik denk dat de peroneuszenuw bekneld is, maar er is geen bewijs voor. Zonder bewijs is operatie moeilijk. Wie weet raad / of kent iemand met hetzelfde?

vriendelijke groet
Richard

Re: peroneal entrapment

#2
Hoi Richard,

Wat ontzettend vervelend, wel klachten en niets kunnen vinden. Ben je met deze problemen al een keer bij een manueeltherapeut of sportfysiotherapeut geweest. De positie van je fibulakopje kan net anders zijn, of net anders bewegen. Dit is door een orthopeed moeilijk vast te stellen en ook niet met aanvullend onderzoek.

Als dit het probleem is, is een oplossing vaak relatief eenvoudig.

Helaas komen er ook problemen in dit gebied voor die moeilijker zijn te behandelen. En begrijp dat opereren niet zo zinvol is, als er geen oorzaak is wat ze kunnen opereren.

Succes