Re: compartiment syndroom

#2
Beste Frans,

Om hier een juist antwoord op te krijgen, zal je contact met de chirurg moeten opnemen. Een operatie voor een compartiment syndroom heeft helaas geen 100% resultaat. Een gedeelte houdt rest klachten, of de klachten zijn helemaal niet verdwenen. Als deze klachten overeen komen met de klachten voor de operatie, kun je tot deze groep behoren. Als het andere klachten zijn moet je even contact opnemen met de chirurg.

Succes!

Re: compartiment syndroom

#3
Ik heb 7 maanden geleden spontaan acuut compartimentsyndroom gekregen aan mijn linker onderbeen.
In 2 weken tijd 4 operaties gehad. Ik ben nu 6 maansen thuis maar kan nog steeds niet lopen. De wonden aan beide kanten van het been waren in principe vrij snel dicht. Maar maak amper vorderingen met fysiotherapie. Er zijn 3 issues; 1, beschadiging van gevoelsorgaan waardoor ik enkel niet voel en die zit muurvast, 2. spieren zitten op verschillende punten aan mijn bot vast en 3. probleem met aansturing, zenuw of hersenen niet bekend.

heeft iemand hier ervaring mee?
Zou graag anderen horen hoe het herstel is verlopen en of ze deels of helemaal herstelt zijn.

email: sas.van.arkel@hotmail.nl

Re: compartiment syndroom

#4
Hoi Saskia,

Wat een vervelend verhaal. Dit zijn complexe problemen en veel tijd en geduld vragen. Zowel je zenuwen als je spieren moeten herstellen. En daarnaast de aansturing van al deze structuren.
Veel oefenen en geduld, maar ook tijd om te herstellen. Of dit volledig geneest is nu moeilijk te zeggen in deze fase. Wel voor 80-95%, wat de restklachten zijn blijft de vraag. Maar trek ongeveer 2 jaar hier voor uit.

Ik wilde dat ik je beter nieuws kon geven

Succes met het herstel