Re: Achillespeesruptuur

#123
Hoi Cascul,

Hoe snel de pees aan elkaar gegroeit is van verschillende factoren afhankelijk.
Na 6 weken gips, waarin vaak de spitsvoet steeds minder wordt. Zit de pees bij bijna iedereen wel vast. Het eerste herstel is er al de eerste weken, dan is het alleen heel kwetsbaar en nog lang niet volledig.

Maar over het algemeen herstelt een lichaam best snel. Afhankelijk van de bekende leefstijlfactoren (voeding, gewicht, bewegen, medicijn gebruik, medische achtergrond, roken etc. etc.)

Re: Achillespeesruptuur

#128
Hallo mede lot genoten,

Nu 5 maanden geleden ook mijn achillespees gescheurd volledig of deels is mij onbekend. Niet geopereerd ik heb gekozen voor een natuurlijke genezing met gips en walker.Maar nu na omstandigheden gaat het wel weer redelijk goed. therapeutisch basis weer aan het werk. Ik ben hovenier van beroep dus dat ik nu voor 75% weer wat kan daar ben ik heel blij mee. Goed opletten waar ik mijn voeten neerzet dus. Zal nog wel even duren voordat ik weer alles kan wat ik hiervoor kon. Daar ben ik van overtuigd.

Mijn vraag aan een ervaringsdeskundigen?
De achillespees blijft nog zo dik met name in de breedte, het is geen vocht maar de achillespees zelf. is dit gewoon en gaat dat terzijne tijd nog veranderen of blijft dit!

Iedereen sterkte met het herstel. Maar vooral geen haast het genezingsproces kun je niet versnellen. Vooral goed luisteren naar je lichaam. En de oefeningen mogen wat gevoelig zijn als het na een paar uur maar weer verdwijnt anders een stapje terug doen.

Re: Achillespeesruptuur

#129
Gast schreef:
27 okt 2023, 19:33
Nu een week uit het gips. Lichte oefeningen meegekregen van de fysio. Ik probeer ook te wandelen met krukken. Valt me niets tegen. Hoever mag ik wandelen?
Ik liep zover als ik kon. Maar wel in mijn hoofd dat ik ook nog terug moest. Dus meerder keren per dag kleine stukjes. Niet over drijven dan krijg je spijt en een terug slag.

Re: Achillespeesruptuur

#130
Hey iedereen, ik heb 12november mijn achillespees afgescheurd , de ochtend erna direct geopereerd. 2 weken gips gehad en nu al 1 week een walkerboot. ik kan hier totaal niet op steunen zonder pijn. is dit normaal ? ik zie de dokter pas 22 december en heb eigenlijk weinig info gekregen over of ik erop mag steunen of niet.
nog een vraagje, hoe onderhouden jullie zo een walkerboot? ik veronderstel dat het kussentje waar je voet op rust niet in de wasmachine mag? ik moet hem ook dat en nacht aanhouden dus zou niet weten wanneer dat kan ?
groetjes Sarah