Compartimentsyndroom

#1
Ik ben 22 november geopereerd aan het compartimentsyndroom beide benen 3 loges.
Ik had altijd shinplints dit is nu over maar na de operatie zijn de klachten in de kuiten erger geworden. De kuiten zijn constant gespannen en bij activiteit vaak kramp gevoel en meerdere keren de activiteit tijdelijk moeten staken. Ik ben al bij de fysio geweest, oefentherapie, massage, tape gehad maar geen verbetering. Kan het zijn dat het compartimentsyndroom weer te klein is of moet ik langer rust houden( nu 1 maand) en opnieuw opbouwen? Of zijn er nog andere mogelijkheden? Of tips om zo min mogelijk last te hebben.
Sport: voetbal 3 keer in de week
Leeftijd: 19
Geslacht: vrouw
Heb platvoeten zooltjes worden gebruikt

Re: Compartimentsyndroom

#2
Beste Fleur,

Wat vervelend allemaal dat na een operatie de klachten nog steeds niet over zijn. Het antwoord op jou eerste vraag. Als eerste het opensnijden van het bindweefsel om de spieren (fascie) heeft niet bij iedereen het gewenste resultaat, helaas. Soms moet een tweede keer geopereerd worden om het bindweefsel niet alleen open te snijden, maar ook een stukje verwijderen. Zodat het bindweefsel niet meer dicht kan groeien en dus weer een dicht compartiment kan vormen.

Maar de operatie opzich heeft geen 100% slagingspercentage. Helaas zien we in de praktijk vaak genoeg dat het niet/ of onvoldoende heeft geholpen. Er zijn patiënten die direct alles zonder pijn kunnen doen, andere patiënten die rustiger moeten opbouwen soms tot wel een half jaar.

Er is ook nog een andere mogelijkheid dat is met zogenoemde suikerspuiten. Ik weet niet precies hoe het werkt, maar een sportarts/ orthopeed kan jou daar meer over vertellen. Hier heb ik goede resultaten mee gezien als een operatie niet voldoende effect heeft gehad.

Succes met de revalidatie!

Re: Compartimentsyndroom

#4
[quote=Fleurk post_id=2765 time=1530094651]
Ik ben 22 november geopereerd aan het compartimentsyndroom beide benen 3 loges.
Ik had altijd shinplints dit is nu over maar na de operatie zijn de klachten in de kuiten erger geworden. De kuiten zijn constant gespannen en bij activiteit vaak kramp gevoel en meerdere keren de activiteit tijdelijk moeten staken. Ik ben al bij de fysio geweest, oefentherapie, massage, tape gehad maar geen verbetering. Kan het zijn dat het compartimentsyndroom weer te klein is of moet ik langer rust houden( nu 1 maand) en opnieuw opbouwen? Of zijn er nog andere mogelijkheden? Of tips om zo min mogelijk last te hebben.
Sport: voetbal 3 keer in de week
Leeftijd: 19
Geslacht: vrouw
Heb platvoeten zooltjes worden gebruikt
[/quote]

Hallo Fleur,
Ik ben in 2006 geopereerd aan de diepe loges. Mijn druk was in rusttoestand zo hoog dat er wel ingegrepen moest worden. Helaas zonder succes. Inmiddels ben ik na ettelijke omzwervingen beland bij een therapeut die ook naalden gebruikt bij de massage. Hij prikt dan met een naaldje in de spier ( in dit geval de hamstring ) die reageert en daarna masseert hij de. De huidige behandeling lijkt voor mij te werken. Misschien eens te overwegen?

leon
cron