Pijnstiller achillespeesontsteking

#1
Komende zaterdag heb ik een hele belangrijke voetbalwedstrijd en ondanks dat ik last heb van mijn achillespees (achillespeesontsteking) wil en moet ik deze wedstrijd spelen. Ik kan in de zomerstop herstellen. Maar welke pijnstiller werkt het beste? Ik ben eigenlijk op zoek naar iets sterkers als ibuprofen, maar iets dat wel bij de drogisterij verkrijgbaar is.

Re: Pijnstiller achillespeesontsteking

#2
Beste TCN,

De vraag is heel begrijpelijk, maar deze vraag kan ik als fysiotherapeut niet beantwoorden. Vraag eventueel in de winkel wat het beste helpt. Maar nog beter, om in deze al minder verstandige beslissing iemand van de medische staf van de club te vragen als die er is. Of de eigen huisarts. De vraag kun je ook vaak bij de apotheek neer leggen, deze weten exact wat voor jou lichaam het slimste is. Deze verkopen ook net als een andere winkel medicijnen zonder recept van de huisarts, maar hebben wel meer kennis dan winkelpersoneel van drogisterijen.

Nu moet ik wel als fysiotherapeut vragen of je goed over deze beslissing hebt nagedacht. Veel sporters kampen met dit probleem, maar weet goed wat de risico's zijn. Maar zoals ik lees, weet je al dat het eigenlijk geen juiste beslissing is, dus neem aan dat je ook weet wat de risico's zijn.

Succes met de wedstrijd dan, en neem daarna echt lang de tijd om te herstellen!
cron