Last bovenin de kuit

#1
Sinds een maand of 2 heb ik op bijna willekeurige momenten wat last van de bovenkant van de kuit. Het is niet veel pijn maar kan voelen dat er veel spanning op staat, ook bij gewoon lopen.
Met het sporten heb ik er wisselvallig last van, tijdens het spinnen kan ik het wel iets voelen, met het hardlopen (met compressiesokken) heel soms, en met het zwemmen wel altijd. Afzetten op de muur met zwemmen doe ik hierdoor ook niet meer. De klachten zijn niet zo dat ik het hardlopen of het fietsen niet meer kan doen, maar 100% goed lijkt het mij ook niet.

Tijdens een obstacle run van 3 jaar geleden heb ik het eerst last gehad van de kuit, en het is altijd wel een wat zwakkere plek. Is die iets om na te laten kijken bij de fysiotherapeur of zouden oefeningen helpen voor het versterken van mijn kuitspier.

Bedankt al vast voor het lezen en de eventuele reactie.

Re: Last bovenin de kuit

#2
Hoi Remco,

Ook al kun je door blijven sporten, maar goed is het niet als je hierdoor dingen niet kunt uitvoeren. Hoe hoog is hoog in de kuit? En met zwemmen schoolslag of flipper beweging? Hoog in de kuit kan ook vanuit de knie komen, dus het na laten kijken lijkt me sowieso zinvol. Als hardlopen minder klachten geeft dan zwemmen, lijkt het me niet in de kracht van de kuitspier te liggen, dus krachttraining is bijna nooit verkeerd maar zoals ik nu inschat minder zinvol.

Succes