Re: Achillespeesruptuur

Nu drie maande geleden na gips , vacopad heb ik nu 5 weken mijn schoenen weer aan . Het gaat goed onder toezicht fysio, verleden week nieuwe zooltjes gekregen bij de podoloog dat was wel nodig je boet krijgt een klap met de blessure en de oude zooltjes waren op , nu netjes aangepast , wel last van de knie dus nog niet de hele dag mee gelopen mijn geblesseerde voet/ been stond scheef en dat is nu ook gecorrigeerd. Wel altijd veter hoge schoenen aan met dikke zool Die met lopen goed afwikkelt. Op de tenen staan en op een been staan gaat nog moeizaam maar het gaat steeds beter, met 71 jaar verwacht ik geen wonderen en geef de blessure de tijd om te herstellen. Woon gelijk vloers maar ik laat nu de lift al wat meer staan de treden zijn lekker breed en recht. Het blijft een vervelende blessure.
Afbeelding

Re: Achillespeesruptuur

Evy schreef:
06 okt 2024, 20:56
Zelf heb ik ook een vraag. Heeft er iemand ervaring mee dat 3/4 maanden na oplopen letsel (volledige ruptuur achillespees na potje tennis) er op een echo bleek dat er nog een partiele ruptuur zichtbaar was. Ik heb conservatieve behandelmethode gehad van 6 weken gips. Daarna zou achilles genezen moeten zijn. Nu blijkt echter op echo die ik zelf heb aangevraagd dat er nog een scheur zichtbaar is. Iemand ervaring mee? Hoe is dat toen opgelost.? Of ‘damage done’ en jammer dan - niet genezen?
Ha Evy,

Ik heb eenzelfde ervaring. Na drie maanden ook een nieuwe echo aangevraagd. Hieruit bleek dat mijn achillespees niet goed genezen is en mijn pees ook slechts gedeeltelijk weer verbonden is.
Ik ben nu in afwachting van een operatie waarin mijn pees-uiteinden alsnog operatief aan elkaar worden verbonden. Dan begint wel alles weer opnieuw met gips, vacoped, etc etc...

Achillespeesruptuur

Hallo,

Ook ik heb mijn achillespees volledig afgescheurd. 2 weken gips in spitsstand (conservatief herstel) daarna Vacoped in 4 weken na 90 graden en vandaag brace op dynamisch. Ik kan na 6 weken alleen weinig kracht op mijn voorvoet/tenen zetten. Is dit normaal? Meer mensen ervaring mee??

Groetjes