klapvoet

Na een Covid besmetting begin mei 6 dagen thuis ziek in bed, daarna 11 dagen ziekenhuis, 9 dagen thuis en een heropname in het ziekenhuis van 6 dagen. Al in het ziekenhuis begonnen met lopen met zuurstoffles op een rollator. Eenmaal thuis bemerkt dat het een "rare" loop was. Mijn fysiotherapeut concludeerde dat ik twee klapvoeten heb. Ik heb echter niet op de IC gelegen, ben noch langdurig bedlegerig geweest. Ik ben erg geschrokken van de diagnose en vraag me af hoe het kan dat ik twee klapvoeten heb overgehouden, én hoe ik er van af ga komen....

Re: klapvoet

Hoi,
Ik begrijp je zorgen. Helaas is er nog weinig over COVID bekend. Maar we zien wel steeds meer COVID patiënten waarbij er zenuwproblemen ontstaan. Zowel in de armen als in de benen kunnen deze ontstaan. Het goede nieuws, is dat dit wel hersteld. Alleen is nog onbekend hoelang dit duurt.
Waarom en hoe is nog onbekend, en waarom bij de ene wel zenuw problemen ontstaan en de ander niet is ook niet bekend. COVID en immuunsysteem hebben wel veel met elkaar van doen, Bij de een slaat dit op zenuwen en de ander of andere problemen.

Wat je kan doen is je zenuw door laten meten door een neuroloog, dan krijg je inzicht of en in hoeveel mate een zenuw is beschadigd. Dit zegt alleen nog niet veel over het herstel.

Hopelijk heb je hier wat aan.