Re: Ziekte van Dupuytren

#41
Kan iemand mij vertellen of er een link is tussen fibromyalgie en de ziekte van dupuytren?
Sinds een week weet ik nu dat ik de ziekte van dupuytren in mijn rechter handpalm en middelvinger heb. Ben nagelstyliste en ja, mijn rechterhand is mijn werkhand dus ik maak me zorgen over mijn toekomst.
Kan iemand mij hier wat info over geven.

Re: Ziekte van Dupuytren

#43
Beste lezers , mijn naam is Jan . Ik heb in 2 handen deze aandoening maar slechts in de recher serieus. Jarenlang alleen een kleine verdikking van mijn palm bij mijn pink en geen probleem of pijn. Plotseling binnen een paar maanden ging deze krom staan en kon het bovenste kootjes van pink helemaal naar achteren duwen.
Nu een halfjaar later staat deze pink volledig naar binnengevouwen naar mijn palm en kan niet meer bewogen worden. Is nu een soort weerhaak.
Arts is ruim een uur bezig geweest met schoonkrabben maar is door de hardheid niet gelukt. Nu bleek er tot 2020 een amerikaans middel te zijn wat deze ontsteking oploste maar na 2020 niet meer in europa geleverd wordt. Weet iemand waarom en of er een alternatief is waardoor ik mijn pink weer kan recht krijgen. Opereatief wil ik niet ivm kans op infectie / herhaling en ik zelf zwaar copd heb waardoor narcose niet erg aantrekt