Gips

#1
Hallo van de week is mijn hand in het gips gedaan Skiduim. Alles opgerekt gelukkig niet gescheurd. Wel een breuk in het bekende gewricht stukje er af! Kan dit blijven zitten en hoelang is gips nodig! Het is wel erg pijnlijk, ook nog na een week gips!

Re: Gips

#2
Beste Erik,

Oei mooi vervelend. Ook gekomen door het skieen? Hoe of wat betreft gips kan ik niks zinnigs over zeggen. Hier gaat de desbetreffende arts over. Wel kunt u bij hem/ haar vragen hoe het precies zit en wat je mag verwachten. Als je twijfelt of het goed zit omdat er nog veel pijn is wat niet vreemd is zou ik de arts bellen en vragen of dit normaal is.

Of een stukje bot kan blijven zitten, is afhankelijk van de plek. Vaak kan dit blijven zitten en groeit het wel weer vast. Als er pijnklachten blijven zou ik wel contact opnemen met de arts.

Succes!

Re: Gips

#7
Vandaag in het ziekenhuis geweest, weer geen arts gezien! Zit nu weer tot mijn elleboog in het gips! Foto maken had geen zin was nog te vroeg! Duim werd niet aangezeten om ze bang waren wat te beschadigen! Snap er echt niks meer van! Nu 10 dagen gips gehad toen een week niks en nu nog min . 4 weken gips! Vertrouwen raakt een beetje op!

Re: Gips

#8
Beste Erik,

Begrijpelijk dat uw vertrouwen opraakt, vooral bij zoveel onduidelijkheid en zo te horen heeft u nog veel vragen. Bent u nog onder behandeling van een fysiotherapeut? Deze kan eventueel ook contact opnemen met de arts om wat meer duidelijkheid te krijgen. Daarnaast is de huisarts de aangewezen persoon om dit mee te bespreken. Misschien krijgt u hier meer duidelijkheid van of uw huisarts kan u verder helpen.

Succes

Re: Gips

#9
Ik heb overleg gehad met de huisarts, hij geeft aan dat het tijd nodig heeft! Ben nog niet bij een fisio geweest omdat dat nog niet aan de orde was! Ik kijk het nog een paar dagen aan, en anders maar weer bellen!