ineens pijn in vingers

#1
hallo ik ben een man van 50 jaar en heb wel eens last van mijn schouders bij het bankdrukken, bodybuilding. ik doe dit al jaren . ik was laatst naar een anderee houding van mijn handen aan het uitvinden om mijn schouders nog beter te ontlasten bij de oefeningen ,dit voelde wat vermoeiend in mijn handen en daarna kreeg ik pijn in mijn vingers , vooral de wijsvinger links is heel raar maar er zit nu een pijnlijke plek in het uiterste vingerkootje aan de binnenkant van het gewrichtje ,alleen als ik daar op druk doet het zeer en soms met buigen als de vinger lang in rust is geweest. gewoon flink kracht/druk zetten vanuit de vingertop en het gewrichtje waar de pijnlijke plek zit doet weer geen pijn maar wel als ik de hele vinger beweeg door bijvoorbeeld iets vast te pakken of spanning zet op de hele vinger.

ik vraag mij dus af waarom de binnenkant gewrichtje dan pijn doet bij aanraking en pijn heb bij het krommen van mijn vinger en als ik kracht op mijn vinger zet als ik mijn vinger ergens op heb dan het niet voel?