Pijn duimzijde rechterpols

#1
Goedenavond,

Ik heb al een langere tijd een vreemde irritante pijn aan mijn rechterpols (de duimzijde).
Dit heb ik vooral als ik een activiteit uitvoer als er druk op staat. Zoals bijvoorbeeld: op de tafel leunen of een film-
camera ondersteunen die op mijn schouderrust. (dit laatste doe ik veel voor mijn opleiding)

Nu is het niet een verschrikkelijke pijn, maar dus vooral irritant. Ik vroeg mij af of er oefeningen zijn
om die pijn bijvoorbeeld te verminderen? Of moet ik hier toch mee naar de huisarts?

Lieve groeten,

Mirjam

Re: Pijn duimzijde rechterpols

#2
Beste Mirjam,

Pijn aan de duimzijde van de pols ontstaat vaak na overbelasting, door veel dezelfde soort bewegingen te maken. Het zou een irritatie/ontsteking van de pees of pezen die naar de duim gaan kunnen zijn. Ook kan het gaan om bijvoorbeeld artrose van de basis van de duim, maar dat is ook wel sterk afhankelijk van de leeftijd.

Om (de juiste) oefeningen te doen is het wel belangrijk om te weten wat er precies aan de hand is. Als u er al zo lange tijd last van heeft dan is het inderdaad wel verstandig hier eens naar te laten kijken. Hopelijk is fotograferen dan weer snel pijnvrij.

Succes!