Meervoudig compartiment ganglion

#1
Hallo, aan de pinkzijde van de pols heb ik een grote ganglion, dat inmiddels, uit 3 ganglia bestaat. Eerst was het 1 bultje, maar ipv verdwijnen werd hij steeds groter en kwam er eentje naast/aan vast en sinds een paar weken bestaat hij uit drie, dus een behoorlijke vreemde knots, groter dan mijn polsgewricht. Er staat soms erg veel spanning op en voelt als een ontsteking. De ene arts (revalidatie) noemde het een hele tros ganglia, de andere een meervoudig compartiment ganglion. Ik heb er ernorm veel last van, pijn, strak gevoel en belemmering in beweging. Daarbij laat ik alles vallen. Er is over een ganglion genoeg informatie te vinden op internet maar nergens iets over zo’n groot meervoudig ganglion. Binnenkort zal de plastische chirurg de ganglia verwijderden. Ik heb EDS = Ehlers-Danlos Syndroom, door de hypermobilitiet van de gewrichten heb ik inmiddels aan alle gewrichten ernstige artrose en een lage botdichtheid. Aan gezien er bij mij vaak iets mis gaat, wil ik me goed voorbereiden.

Re: Meervoudig compartiment ganglion

#2
Beste,

Wat vervelend en een complex verhaal inderdaad. Elke operatie is vervelend en kent de risico's. Voor jou misschien nog meer dan voor iemand anders. Probeer zo fit mogelijk de operatie in te gaan dat is eigenlijk het enige advies waar je iets mee kan. Preventief kun je weinig voor deze operatie. Misschien opzoek naar een goede handtherapeut voor nadien, als je hier nog niet onder behandeling bent.

https://www.hierhebikpijn.nl/praktijken

Hopelijk heb je na de operatie veel minder last.

Succes!