Pijn in pols bij kracht zetten

#1
Hoi,

Ik heb al een aantal weken last van mijn pols zonder dat ik iets heb gedaan. Het doet veel pijn als ik me wil opduwen van een stoel, of als ik mijn hoofd ondersteun met mijn hand, of als ik mijn hand naar voor of naar achter buig. Bij het schrijven of typen doet het geen pijn. Ik ben bij de huisarts geweest en hij zei dat ik een aantal dagen een brace moest dragen, en als het dan niet beter was na een week, ik terug moest gaan. Na die week was het inderdaad beter, maar nu 2/3 weken later heb ik weer diezelfde pijn, zonder dat ik iets heb gedaan. Hebben jullie misschien enig idee wat dit zou kunnen zijn? Ik maak me best wel zorgen. (want een tijdje geleden hebben ze bij mijn moeder de ziekte van Kiënbock vastgesteld, ik dacht misschien dat dit erfelijk zou zijn en ik dit misschien ook heb in een beginnende fase?)

Groetjes, 12345

Re: Pijn in pols bij kracht zetten

#2
Hoi,

Wat vervelend van je pols, het kan zijn dat een botje in je hand niet lekker beweegt. Dit kan veel pijn geven bij jou bewegingen die je aangeeft en verlicht door een brace. Dit is niets ernstig en komt en gaat. Als hij echt blokkeert moet deze wel los gemaakt worden door een handtherapeut.

Als je klachten weer toenemen zal ik je adviseren naar een handtherapeut te gaan, zeker als je zorgen maakt om ernstigere dingen.

Je kan hier zoeken op handtherapeuten bij jou in de buurt
www.hierhebikpijn.nl/praktijken