DISI-deformiteit (Volgens de test)

#1
Hallo!

Ik heb al ongeveer een maand of langer last van mijn pols. Het is eigenlijk alleen maar als ik steun (strekken van de pols). Ik kraak veel van mijn gewrichten (knieën, pols, nek, ...) en ik denk dat het door te kraken komt, wat een verslaving is bij mij (want dit is best een harde en luide krak bij mijn polsen). Het lukt me nu ook niet meer om mijn rechter en dus pijnlijke pols te kraken.
Nu is mijn vraag of ik hiervoor naar de dokter moet of dit best gewoon laat rusten door middel van een windel rond mijn pols bv.
Ps: ik doe men best om te stoppen met kraken, maar nu kraken er ook wel dingen vanzelf overal in mijn lichaam, vooral de nek en knieën...

Met vriendelijke groeten
Julie

En alvast bedankt voor de hulp!!

Re: DISI-deformiteit (Volgens de test)

#3
Hoi Julie,

Wat vervelend van je klachten. In principe kan kraken geen kwaad, zolang het geen pijn doet. Maar misschien wel goed om het af te leren, al is het maar dat je omgeving het vaak fijner vindt.

Het kan zijn dat je pols een blokkade heeft, wat wil zeggen dat de botjes niet meer lekker kunnen bewegen. Maar dit neem ik meer aan, omdat het kraken nu niet meer gaat. Het kan ook zijn dat je een stabiele pols hebt gekregen wat even tijdelijk pijnlijk is.

Een handtherapeut kan jou hierin een beste adviseren. Een maand deze klachten is best lang. Als je net een paar dagen last had, zal ik adviseren het even aan te kijken, maar na 4 weken moet er wel verbetering zijn.

Succes!