Tfcc

#1
Hallo ik heb een vraagje donderdag operatie gehad scheurtje in m'n polsband gemaakt zou gips krijgen maar besloten toch drukverband voor maar 2 dagen. Na 2 dagen deze eraf gehaald en verging van de pijn en mn hele hand gezwollen en vingers tintelen dus verband weer erom. Arts gisteren gebeld deze zei dat t tintelen misschien komt van de zwelling maar de zwelling is vandaag minder maar de pijn en tintelingen niet iemand hier bekend mee?

Re: Tfcc

#2
Beste Mausil,

Hoe is het op het moment? Is jou hand ook rood geworden? En voelt hij warm of koud aan? Het kan een reactie van de operatie zijn, maar waar je voorzichtig voor moet zijn is posttraumatische dystrofie. Dit kan ontstaan na een operatie, zeker hand, onderarm en benen zijn hier gevoelig voor. Als je het niet vertrouwt zal ik er mee naar de huisarts gaan. Hij/ zij kan ook zien of het een normale reactie is of niet.

succes!

Re: Tfcc

#4
Net ehbo gebeld tegen 6 uur mn pols verdraaid en zelfs de morfine haalt de pijn niet weg, orthopeed denkt dat de pijn wel wegtrekt met rust hopelijk heeft hij gelijk. Maar kan zoiets niet nog een keer scheuren omdat t ook zo vers is?

Re: Tfcc

#7
Gisteren de hechtingen eruit gehaald, de pols en hand zijn nog steeds gezwollen (pols erger ) de arts in opleiding vertelde wat de arts gedaan had.
Ze hadden de scheur gevonden maar niet gehecht maar schoon geschaafd en ze hadden een beschadiging gezien bij de duim kant maar was niet erg genoeg om er iets aan te doen.
Daarna 2 dagen verband en dan beginnen te belasten. Ik vertelde dat ik nog zo'n pijn heb en mn pols niet kan bewegen zonder extreme pijn. Nu heb ik weer voor 10 dagen morfine en arm hoog houden in een sling, ik ben niet gerustgesteld. Moet ik nog een operatie verwachten?

Re: Tfcc

#8
Wat was de verklaring van de arts voor de pijn? Waarom hebben ze de scheur niet gehecht? Als je het niet vertrouwt kun je het beste een second opinion aanvragen. Of dit in ieder geval bespreekbaar maken met jou huisarts.
Het is wel bijzonder dat je zoveel pijn ervaart als er eigenlijk weinig gedaan is tijdens de operatie, zover ik uit jou verhaal begrijp.

Re: Tfcc

#9
Fysiotherapeute schreef:
04 jun 2018, 22:48
Wat was de verklaring van de arts voor de pijn? Waarom hebben ze de scheur niet gehecht? Als je het niet vertrouwt kun je het beste een second opinion aanvragen. Of dit in ieder geval bespreekbaar maken met jou huisarts.
Het is wel bijzonder dat je zoveel pijn ervaart als er eigenlijk weinig gedaan is tijdens de operatie, zover ik uit jou verhaal begrijp.
De arts die ik gesproken heb zei dat ik maar rust moest houden en de arm hoog houden in een sling en over 4 weken terugkomen bij de arts die mij geopereerd heeft, triest want heb zelfs nu meer pijn dan voor de operatie toen kon ik nog iets nu kan ik helemaal niks tillen en uitwringen. Ik probeer het wel maar plas bijna in m'n broek van de pijn.

Re: Tfcc

#10
Wat moet er worden gedaan aan een zeer slappe tfcc, ik loop er al twee jaar mee veel pijn in dat gebied, het is ontdekt met kijkoperatie, een jaar geleden arts heeft gezegd geen diagnose te hebben, maar staat wel in het operatie verslag.