Pijn in pols

#1
Goedemorgen,

Met vlagen heb ik last van mijn polsen. Ik heb dan moeite met strekken en buigen. Ook kan ik mezelf dan niet opdrukken met mijn polsen. Met schrijven, typen o.i.d. heb ik er geen last van. Als ik met mijn vinger op mijn pols druk, ter hoogte van de handwortelbeentjes, dan doet het wel pijn. Ook kan ik dan niet met hand mij hoofd ondersteunen. De klachten houden vaak 1 á 2 dagen aan en na de nacht zijn de klachten vaak weer verdwenen. Wat zou dit kunnen zijn?

Met vriendelijke groet,

Marit

Re: Pijn in pols

#2
Hoi Marit,

Vervelend als de polsen zo'n pijn doen, zoals ik nu begrijp doet het voornamelijk pijn bij steun nemen op de pols waarbij je zogenaamd in je handpalm kijkt. Hier kunnen verschillend oorzaken voor aanwezig zijn, een belangrijke oorzaak kan zijn instabiliteit van de handwortelbeentjes. Deze kunnen niet goed bewegen of in de knel komen bij deze beweging.

Laat je pols onderzoeken op het moment dat je pijn hebt door een fysiotherapeut, liefst een handtherapeut of manueel therapeut.

Succes!

Re: Pijn in pols

#3
Geachte ls,
Ik heb zojuist de online test gedaan ivm de pijn die ik heb aan mijn pols ( aan de pols/pink kant rechts).
De voorlopige diagnose van de test geeft aan dat het hoogstwaarschijnlijk TFCC is.

Normailter ervaar ik nauwelijks klachten in rust, echter bij belasting w.o. sport tennis en breien poppen de klachten zich op.
Gezien mijn leeftijd vrouw van 65 jaar denk ik zelf dat deze aandoening bij de degeneratie van mijn gewrichten zal horen.

Nu wil ik graag blijven tennissen en evt. ook breien is mijn vraag de volgende:
Welk soort hulpmiddel/brace zou ik kunnen dragen om mijn rechterpols te ontlasten tijdens het tennissen?

Ik lees graag uw advies.

Met vriendelijke groet
Tineke de Boer.
tdeboer51@hotmail.com

Re: Pijn in pols

#4
Beste Tineke,

Gezien uw leeftijd kan degeneratie zeker een grote oorzaak spelen. Er zijn verschillende soorten braces hiervoor. De meeste fysiotherapie praktijken hebben een catalogus met veel verschillende pols braces. Soms hebben ze er een aantal op voorraad, maar zij kunnen u het beste adviseren welke brace het beste voor u is. Hiervoor mot je namelijk wel de pols even bekeken hebben en overleggen wat je van een brace verwacht. Elke brace heeft zijn voor en nadelen.

Succes!

Re: Pijn in pols

#5
Hallo,
Ik heb veel last van mijn pols, aan de linkerkant, pinkzijde dus. De pijn begon geleidelijk. Maar na een verkeerde draai wordt de pijn alleen maar erger.
Af en toe voel ik een knapje in de pols. Mezelf opdrukken vanuit de stoel lukt me niet. Ook iets oppakken is pijnlijk. Draaien met de hand is ook pijnlijk, De hand links of rechts zijwaarts buigen ook.
Al met al heb ik er al zo'n 6 maanden last van. Er is een röntgenfoto gemaakt maar niets op te zien. De huisarts vond het niet nodig om me door te sturen. Het is erg vervelend die pijn, ook bij het optillen van de kleinkinderen, juist dan ben ik bang dat ik ze laat vallen om dat ik het geval krijg dat er minder kracht in zit. Loop nu bij de fysio en hij denkt aan TFCC. Inmiddels heeft hij een gesprek gehad met de huisarts en heb nu een verwijzing gekregen.
Vriendelijke groet, Hernet

Re: Pijn in pols

#6
Hey Marit,

Ik heb al sinds een paar weken precies dezelfde klachten als jij hebt. Ik vroeg me af of je ondertussen al een diagnose hebt gekregen? Ik ben al langs mijn huisarts geweest, en hij zei dat als het niet beter was na een paar weken ik terug moest gaan… Het was nadat ik een paar dagen een brace droeg eigenlijk volledig verdwenen, maar nu doet het weer zeer en ik heb niets gedaan… Dus ik vroeg me af of jij me misschien kon helpen.

Groetjes,
12345

Re: Pijn in pols

#7
He Marit,

Ik ben 3 weken geleden begonnen met krachttraining. Zo zag ik een advertentie van en kwam ik terecht op https://trainandgain.nl/producten/powerlift-coach/. Ik was onder de indruk en begon met powerliften, maar ik zou hun zeker niet aanraden! Door het lowbar squatten met geen rechte polsen heb ik enorm veel last van mijn polsen op een dagelijkse basis, terwijl zij beweerde dat dit geen probleem was. Schandalig!

Wat heeft jou geholpen om snel van deze blessure af te komen?
cron