Knie

#1
Hallo,

Ik heb nu een aantal weken last van mijn knie. Het is ongeveer 6 weken geleden begonnen, na een week of vier was het bijna weg, maar inmiddels weer terug.
De pijn zit op een specifieke plek: aan de voorkant van mijn knie (de kant van mijn tenen) , naar de binennkant toe (naar mijn andere been) en vlak bij mijn knieschijf. Er is regelmatig een verdikking zichtbaar op deze plek, en prikken met mijn vinger is gevoelig.
Ik doe al ruim 15 jaar aan krachtsport. Ben in de maanden voorafgaand aan de klachten begonenn met hardlopen en door de pijn heen gelopen. Ik heb inmiddels (weet niet of dit al eerder zo was) de idee dat mijn linkerbeen (daar zit de pijn) kleiner is in spiermassa dan mijn rechterbeen.

De fysiotherapeut heeft me weinig kunnen adviseren, ze denkt aan meniscus maar kan niet vaststellen hoe en wat.

Enig idee?

TH

Re: Knie

#2
Beste TH,

Om jou beter te kunnen helpen heb ik wat meer informatie nodig, wat is jou leeftijd? En wanneer heb je de meeste klachten? Hoe heeft jou hardloop opbouw schema eruit gezien?

Meniscus klachten lijkt me zonder trauma niet waarschijnlijk, of door slijtage maar mijn aanname is dat je niet die leeftijd hebt, vandaar de leeftijd vraag :)
Als het lichaam ergens pijn heeft in het zogenaamde bewegingsapparaat is een natuurlijk proces dat er ergens spierafname gaat plaats vinden, dus het kan best zijn dat er spierafname is. Maar het kan ook zijn zoals je zelf al aangeeft dat dit al eerder was en misschien hierdoor aan die zijde ook klachten hebt gekregen? Het is altijd zoeken naar oorzaak gevolg. De pijnlocatie die je aangeeft zit wel inderdaad ter hoogte van de meniscus, maar ook de banden van de knieschijf zitten daar. Dit lijkt mij gezien jou verhaal aannemelijker.