knie pijn

#1
Hallo,

Ik heb al een langere tijd last van de knie. Eerder was het tijdelijke pijn en kon ik het niet echt aanwijzen. Vooral na sporten, maar ook bij hardlopen of traplopen kreeg ik een soort shock waardoor ik even in elkaar zakte met die knie.

Nu sinds een tijd kan ik de plek aanwijzen, het zit bij de linker knie aan de rechter binnen kant. Ik kan er op drukken maar voel niks , ook is er geen zwelling te zien.

Ene dagen heb ik er meer last van als andere dagen. Ook na het slapen als ik me been gestrekt heb geeft het een zeurende pijn.

Ik hoop dat ik zo een duidelijk beeld heb gegeven en dat u me een antwoord kunt geven.

Alvast bedankt ,

Mvg Amanda

Re: knie pijn

#2
Beste Amanda,

Pijn aan de binnenkant van de knie kan wijzen op een aantal blessures. Letsel van de binnenste meniscus of het bandje wat aan de meniscus vastzit bijvoorbeeld. Vaak is er dan wel een duidelijk moment geweest waarop de knie bijvoorbeeld verdraaid is. Op latere leeftijd kunnen er ook door ouderdom wat scheurtjes in komen. Klachten die hierbij horen zijn een gevoel van instabiliteit (door de knie zakken), soms op slot schieten van de knie en krachtsverlies.
Ook problemen van de knieschijf kunnen op die plek gevoeld worden en zijn het resultaat van een slechtere samenwerking van de spieren in het bovenbeen. We noemen dit patello-femorale klachten.

Heb je de knie al eens laten onderzoeken door een fysiotherapeut? Die kan je waarschijnlijk wel vertellen wat de oorzaak van je klachten is en wat je er het beste aan kunt doen.

Re: knie pijn

#3
hoi sinds vier maanden heb ik klachten aan mijn rechterknie. Ik wil weer klachtenvrij een wedstrijd kunnen voetballen .De klachten zijn de afgelopen maanden gelijk gebleven. De afgelopen tijd heb ik het gevoel dat de patella verschiet. De klachten spelen vooral op tijdens het voetballen, met name bij hard schieten, inlopen en draaien. Bij het schieten heb ik het gevoel dat ik er doorheen zak. Kracht ibij de streken van zijn aangedane knie is verminderd ten opzichte van de niet aangedane kant. Ook de actieve stabiliteit van de knie is sterk verminderd. Ik fiets dagelijks 15 kilometer heen en weer naar school. Daarnaast voetbalt ik drie keer in de week;tweeavonden trainen en éénmaal in de week een wedstrijd.
ik ben benieuwd wat kan aan de hand zijn?

Re: knie pijn

#4
Hallo cuna,
Uit je verhaal is het wat lastig om direct te zeggen wat er speelt.o nder andere pfps, maar ook kniebanden en meniscusproblemen zouden een oorzaak kunnen zijn.. Natuurlijk het advies om dit probleem verder uit te laten zoeken door een fysiotherapeut.
Erg vervelend dat je zo veel last hebt van je knie en hiermee problemen hebt tijdens het sporten, reden genoeg om eens te kijken of er geen gerichte oplossing is.