Binnenkant knie

#1
Hallo,
Ik ben sinds eind oktober vorig jaar weer lekker aan het sporten na meer dan 1,5 jaar hier weinig aan gedaan te hebben na rug problemen. Herniaoperatie juli 2014 en een implantaat van een neurostimulatie in augustus vorig jaar. Mijn rugklachten waren na een week zo goed als verdwenen.
Ik ben weer begonnen met het wandelen (mijn hobby ) in oktober ben ik weer begonnen met het wandelen van korte afstanden ongeveer 5 km en ben begonnen met fitness. Ik doe geen kracht maar alleen conditie training zoals fietsen, licht roeien, wandelen op de loopband. Sinds ik weer aan het sporten ben heb ik last gekregen van de binnenkant van mijn rechter knie. Ook buiten het sporten om. De ene keer meer last dan de andere keer.
In december ben ik 2 keer bij de fysiotherapeut geweest en zij zegt overbelasting van in de knieband. Het ging een tijdje goed en nu zijn de klachten weer terug.
Heeft u voor mij een advies.

Re: Binnenkant knie

#2
Beste Cisca,

Vervelend als je lekker aan het sporten bent en het gaat toch niet goed. De uitstraling van de hernia in welk been zat die? Door de inactiviteit kan het zijn dat je verzwakte benen hebt gekregen, en dan is het snel een overbelasting als je denkt dat het eigenlijk een normale belasting is. Dit komt omdat hierdoor je belastbaarheid is verminderd en de normale belasting dus te zwaar voor je is.

Probeer toch krachttraining te gaan toepassen om de benen weer te versterken. Laat even bij een fysiotherapeut controleren of je veel kracht verschil hebt gekregen door de hernia, dit komt namelijk veel voor.

Succes