Knie verdraaid

#1
Hoi
Ik heb amderhalve week geleden mijn knie verdraaid.
Mijn knie deed op het moment zelf heel veel pijn maar daarna nam de pijn af. De avond erna nam de pijn toe, de pijn word nu elke dag erger. Vooral aan de binnenkant van de linkerknie en rondom de knie schijf zit veel pijn. Ik ben na een week toch maar naar de huisarts gegaan... die zei je knieschijf is uit de kom geweest, je kan gewoon alles doen. (Op dat moment liep ik mank met mijn knie gebogen) dus ik ga die middag en avond oefenen met gewoon lopen. Dat lukt niet, mijn been strekken voelt naar en zodra ik erop ga staan krijg ik pijnscheuten aan de binnenkant van mijn knie. Dus volgende dag weer naar huisarts. ‘Neem maar meer pijnstillers’ (pijnstillers werken voor geen meter) dag erop weer naar de huisarts. Nu werd me toch aan geraden om hem niet meer te belasten en een foto te gaan maken. Ik heb niks gebroken.... maar wat is het dan wel? Mijn knie is niet dik en s’avonds doet ie het meest pijn verder heb ik ook alleen s’avonds een rode knie die heel warm word. De volgende dag is het gewoon weer weg getrokken. Volgens de huisarts zit er wel vocht in mijn knie. Koelen met icepacks helpt trouwens wel maar ja dat mag ook maar 10 min per keer.

Wat kan het zijn?
Wat kan ik er tegen doen?
En hoe zorg ik er voor dar het verholpen word?

Groeten,
Meisje met veel pijn

Ps. Ik zit al aan het max. Pijnstillers

Re: Knie verdraaid

#2
Beste meisje met pijn,

Wat vervelend, en zeker als je zo vaak naar de huisarts terug moet. Gezien jou symptomen warm, rood en vocht zit er wel een ontsteking. Er kunnen verschillende redenen zijn waarom jou knie niet volledig kan strekken, pijn, problemen met de meniscus, vocht etc. Maar een kniestrekking is essentieel voor een goed herstel en een goed looppatroon.

Dus ga als je blieft naar een fysiotherapeut die jou kan helpen met in ieder geval jou knie weer te strekken en jou uitsluitsel te geven wat er nu aan de hand is. Hoe langer je knie niet kan strekken, des te langer behoud jij je klachten.

Succes!