pijn in knieholte

#1
Ik ben een geoefende loper. Loop meerdere lange afstanden (25 km) per jaar.
Ben nu aan het oefenen voor de Nijmeegse 4-daagse.
Sinds drie weken krijg ik na twee uur lopen pijn aan de achterzijde van mijn knie.
Tevens volgt een verdikking in de knieholte. Na zo'n 4 dagen rust is de pijn weg.
Helaas als ik de week erna weer ga lopen treedt er na 2 uur lopen weer pijn op etc.

Re: pijn in knieholte

#2
Beste Pino,

Wat vervelend van de pijn in de knieholte. Is er iets gebeurd waardoor deze klachten zijn ontstaan? (misstap, val, verdraaiing etc.) Of heb jij in het in het verleden al eerder een blessure gehad aan die knie.

Het kunnen verschillende dingen zijn, heb je dit al gelezen over een cyste in jou knieholte https://www.hierhebikpijn.nl/aandoening ... erse-cyste

Ik zal toch adviseren even naar jou knie te laten kijken, zeker gezien jou doel van de Nijmegense vierdaagse. Nu ben je nog op tijd om er wat aan te doen en de 4-daagse te kunnen lopen.

Succes!

Re: pijn in knieholte

#3
Ik heb al wel een paar maanden last van pijn in de knie aan de achterkant. Vnl bij hurken en trap op en af lopen en strekken. Er is niets te zien van een verdikking kan als ik op de plaatsen druk waar het pijnlijk is ook niets voelen. Wat kan deze klachten veroorzaken.