Zware kneuzing knie

#1
Ik ben op 17 november gevallen op mijn knie. Het zou om een zware kneuzing gaan volgens de MRI scan.
Na 3 weken kan ik nog altijd niet belasten en heb hevige pijn in de knie. Volgens de arts zou de zenuwen geprikkeld zijn door de val.
Hoelang is de herstelperiode want de pijn is ondraaglijk. Ik ben gisteren met fysio begonnen.

Re: Zware kneuzing knie

#2
Beste Carine,

Ai, wat vervelend van de val en voornamelijk de klachten nadien. Weet je waar de kneuzing zit? Op of onder de knieschijf? Is er ook vocht aanwezig? Ik wil je niet teveel aan het schrikken maken, maar een kneuzing waarbij het bot beschadigd is (net geen breuk/ zware kneuzing) kan lang duren 1a2 jaar. Dit is niet het antwoord waar je op hoopte vermoed ik. Maar de hersteltijd is wel afhankelijk van de grote en locatie van de kneuzing. Wat heeft jou fysiotherapeut erover gezegd?

Bij vragen stel ze gerust.

Succes!

Re: Zware kneuzing knie

#4
Volgens de MRI scan zijn er geen letsels. Ik ben gisteren bij de huisdokter geweest en hij denkt aan een herstelperiode van 6 weken tot 2 maanden. Ondertussen is mijn knie reeds volledig ontzwollen. Ik fiets regelmatig op de home trainer om de doorbloeding te verbeteren.
Bedankt voor uw antwoord !