Meniscus operatie

#1
Hallo
Ik ben 3 dagen geleden geopereerd aan me meniscus,
Ze hebben een stuk weg gehaald omdat ik een scheur had. En een degeneratieve meniscus dus ook schoongemaakt.
Nu 3 dagen later kan ik nog me been niet volledig strekken en buigen en heb ik echt nog wel 2 krukken nodig.. gister avond kreeg ik erge pijnlijke steken in aanvallen.
Over 6 weken pas weer contact met de orthopeed in het ziekenhuis zeggen ze alleem alles op geleide van de pijn en eerste a tweede week krukken. Maar nu werk ik ook in de thuiszorg als huishoudelijk hulp en het is me linker knie dus moet natuurlijk ook kunnen auto rijden. Wat zijn jullie ervaringen en waar moet ik rekening mee houden kwa wanneer ik weer kan werken.
Groetjes :)

Re: Meniscus operatie

#2
Hoi,

Bij klachten of complicaties kun je altijd eerder contact opnemen met de poli van de afdeling waar je geopereerd bent en daar je vraag stellen.
Dan leggen zij het voor aan je arts.
Afgaan op ervaringen van andere mensen is niet verstandig, ieder lichaam herstelt anders......
Overleg met je fysiotherapeut waar jij wanneer aan toe bent.
En werken zou ik sowieso niet doen tot de orthopeed je daar toestemming voor heeft geven.

Groetjes Elise

Re: Meniscus operatie

#3
Hoi,

Meniscusoperaties herstellen altijd anders. Afhankelijk van welke meniscus (binnenste of buitenste) en hoe groot het gedeelte is dat weg is. Tel daarbij je leeftijd, fysieke fitheid, duur van de klachten voor de operatie etc. bij op en je ziet al dat er veel verschil kan zijn.

Het stekken is wel essentieel, dat je nog niet volledig kan buigen is niet gek. Ik vermoed dat je wel advies hebt gekregen om te herstellen onder begeleiding van een fysiotherapeut. Deze kan jou helpen om de strekking er beter in te krijgen, jou tips te geven. En die ziet ook als het toch anders loopt dan het hoort en kan dan ingrijpen.

Succes