Atroscopie knie

#1
Hallo,
Ik ben 47 jaar en heb 6 weken geleden een kijkoperatie knie gehad. ik had al een jaar lang last van deze knie en uiteindelijk kon ik hem 3 maanden voor de operatie niet goed strekken. Eerste instantie ging ik voor een meniscusscheur mediale mensicus. Tijdens de operatie kwamen ze erachten dat mijn meniscus intact was maar er op 5 plekken synovitus zat, dit is weggehaald ook zat er een plica bij de knieschijf , deze is weggehaald en bij de holte ook. Biopte afgenomen. Dus er is uiteindelijk een synovectomie en resectie pluca's gedaan. En biopte afgenomen.

Nu 6 weken verder blijft knie enorm stijf en dik . Regelmatig brand deze ook van binnen uit.. Heb 2 x per week fysio waar ik 20 min fietst dat gaat nu redelijk goed. Maar erna direct dik en stijf. Daarna moet ik een op een afstap gelijk op en af oefenen. Dit doet en blijft pijnlijk ook de dag erna.
Knie blijft beperkt sti en regelmatig pijnlijk.

Is dit een normale reactie?

Re: Atroscopie knie

#2
Hoi Riska,

Uhm het is niet heel vreemd, maar komt ook niet veel voor dat je nog zo'n heftige klachten hebt.

De vraag is hoe komt de synovitis er? Die komt niet zomaar. Na zo'n operatie is het normaal gesproken dat je herstel sneller is. Vergeet niet dat je al een jaar knieklachten hebt. Dit heeft ook invloed dat het herstel wat langer duurt.

Overleg met je fysio wat de oorzaak is van de synovitis of aan de orthopeed.