Posterolaterale hoekletsel

#1
Kan je nog met een posterolaterale hoekletsel tennissen?
1/1/2Jaar geleden na skiongeluk is dit ontstaan.
Ik heb een scheurtje in mijn buitenband knie gradatie 2 en een scheurtje in het popliteofibulair ligament, gradatie 1
Het is chronisch omdat het te laat ontdekt is.
Heb het idee dat ik rotatieinstabiliteit heb en instabiliteit bij wandelen op ongelijke grond.
Er staat wat meer druk op mijn onderbeen en heb klachten in mijn knieholte.
En wat vage klachten achterzijde en zijkant knie. Heb ook nog een breukje in tibiaplateau gehad maar dat is genezen.
Ortopheed wil niet opereren wegens complexiteit en conservatieve behandelingen zijn onbekend.
Heb nu een jaar fysio en ik wil weer gaan tennissen? Kwestie van uitproberen zegt mijn fysiotherapeut is dit verstandig?
Helaas is dit letsel zeldzaam en kan ik geen ervaringen van andere mensen vinden.

Re: Posterolaterale hoekletsel

#2
Hoi Jackie,

zie mijn antwoord op het andere topic.

Helaas is dit niet aan te raden als je nog instabiliteit ervaart. Bij scheuren in de banden die te laat zijn ontdekt is opereren het enige zinvolle als je nog wilt sporten. Advies is om second opinion bij een andere orthopeed te vragen. Dit is gewoon ernstig letsel die eigenlijk direct goed behandeld moet worden, dan is een operatie vaak niet nodig. Helaas wordt het vaak nog te laat ontdekt.

Succes