Kijkoperatie Meniscushechting

#1
Hallo, ik ben 16 naar en heb 7 weken geleden een meniscus operatie gehad waarbij mijn meniscus gehecht is. Alles gaat tot nu toe goed met het herstel ik kan al redelijk normaal lopen zonder krukken en heb niet vaak pijn. Fietsen gaat ook al. Nu ga ik volgende week dinsdag op zuipvakantie met mijn vrienden naar lloret alleen ben ik bang dat ik m’n meniscus opnieuw scheur. Niet zo zeer door mijn eigen gedrag maar meer door dat als iemand anders er tegen aan stoot. Hoe snel scheurt een gehechte meniscus na 7 a 8 weken herstel en is het risico groot dat hij opnieuw scheurt. Is het een overweging om met een kruk uit te gaan zodat mensen meer rekening houden met me of is dat overdreven?

Re: Kijkoperatie Meniscushechting

#3
Ik zou dit met je arts of fysiotherapeut overleggen.
Die weten precies wat er aan je knie is gedaan en wat hij zo kort na de operatie wel en niet kan hebben.
Dan kun je overleggen of een brace een optie is en zo ja, wat voor eentje.
Niet op eigen houtje met dergelijke dingen gaan experimenteren zo kort nadat je geopeerd ben.

Re: Kijkoperatie Meniscushechting

#4
Hoi hoi,

Na 6 weken zit je meniscus in principe weer vast. Daarna kost het tijd om de knie weer te herstellen van de operatie. Dus zomaar opnieuw scheuren zal echt niet gebeuren.

Let op met schoolslag, redelijk belangrijk in Spanje. En ga NIET door je hurken.

Meest risicovolle momenten
- hurken
- verdraaingen. Dus let op met gladde vloeren in discotheken, spring niet van dingen af.

Een kruk is een slim alternatief. Een brace minder handig, omdat een brace wel eventuele diepe buiging kan tegen houden, maar een verdraaing veel minder kan tegenhouden.

Jij kent jezelf het beste of je met een kruk de kroeg in gaat. En jij weet wat er gebeurd als je met vrienden op stap gaat.

Dus hij zit vast, maar hij scheurt nog wel eerder met verdraaingen en diepe kniebuigingen (hurken/ kleermakerszit)

Dan moet je zelf de overweging maken wat je doet.

Veel plezier