Verrekte mediale kniebanden

#1
Beste heer/mevrouw,

Aanstaande zondag is het al weer 2 weken geleden dat ik tijdens een voetbalwedstrijd de mediale kniebanden van mijn linkerbeen verrekte. (Althans dit is de diagnose die ik kreeg) Aan t begin kon ik m'n linkerbeen helemaal niet bewegen. Er op staan en de knie strekken gingen ook niet. Buigen ging iets verder dan 90 graden.

Nu bijna 2 weken later kan ik mijn knie nogsteeds niet volledig strekken, kan er wel redelijk op lopen. Buigen gaat niet verder dan ongeveer 90 graden. Is dit normaal, dat ik m'n knie na 2 weken nog steeds niet volledig kan buigen?

Ik heb weleens een aantal keer onbewust m'n knie gebogen door bijvoorbeeld met m'n benen over elkaar te zitten en onbewust m'n aangedane knie als t ware los te laten. Waardoor deze verder doorboog dan ik in principe zelf kan.. als ik m'n knie te ver buig, voelt dat ongeveer zoals het moment dat ik de blessure kreeg, tijdens de voetbalwedstrijd. Een scherpe pijn voor een paar minuten die uiteindelijk wegtrekt.

Graag hoor ik van u of het normaal is dat ik na 2 weken m'n knie nogsteeds niet kan buigen.

Mvg,