Knieblessure kind

#1
Hallo, mijn zoon heeft met sporten zijn mediale kniebanden gescheurd. Het wachten is op een afspraak bij de orthopeed voor een behandelplan. We mochten koelen en paracetamol geven tegen de pijn. Stilzitten met het been omhoog hoeft ook niet. Maar meer weten we niet.
Hij kan niet op zijn knie leunen, staan, hij hinkelt met lopen. Er is een lichte zwelling maar heel dik is het niet. Op de foto is qua botten verder niks te zien.

Maar wat nu totdat hij bij de orthopeed is geweest? Het is een kind, hij beweegt en sport veel. Rust nemen lukt wel maar niet met vriendjes. Hij gaat deze week op kamp en hij wil perse gaan. Maar ik ben bang dat hij het erger maakt. Ias er iets wat hem kan helpen om het niet erger te maken? Tapen? Of een tijdelijke brace?

Kan fietsen kwaad? Dat is niet met verdraaiingen?

Wie heeft er tips voor ons misschien?

Re: Knieblessure kind

#2
Hoi Korina,

Bij een scheur in de mediale band is het protocol binnen een week bij de orthopeed voor een brace. Deze brace moet 24/7 om.

Dus ik weet niet hoe is vastgesteld dat de mediale band is gescheurd, maar als dit daadwerkelijk is. Zal ik adviseren bel de orthopeed/ huisarts en eis dat je binnen een week gezien wordt.

Een mediale band is noodzakelijk voor een goede kniefunctie, en hersteld alleen als deze snel in een brace gezet wordt.

Hopelijk kun je deze week bij de orthopeed terecht. Het kamp zal helaas dan met een brace om zijn knie moeten.
cron