Vocht in knie na trauma

#1
Hi,

Ik heb 3 weken geleden een verkeerde beweging gemaakt met mijn been. Ik voelde gelijk veel pijn in mijn knie en zag dat het erg dik werd. Ik heb hier 1.5 week mee doorgewerkt (wel naar de huisarts geweest maar kon pas 1.5 week later terecht voor een mri. Op de mri zag mijn knie er gelukkig goed uit alleen zat er wel veel vocht in. De arts vermoedde ook dat ik een scheurtje in mijn achillespees heb. Ik heb inmiddels 1 week rust gehad en heb nog steeds een ontzettend dikke knie en veel pijn. Ik zit thuis van mijn werk en wil eigenlijk zo snel mogelijk weer beginnen... Wat zou ik kunnen doen om de pijn en de zwelling te verminderen?

Groetjes,
Eline Verweij

Re: Vocht in knie na trauma

#2
Hoi Eline,

Wat ontzettend vervelend van je knie. Scheurtje in je achillespees? Vermoed dat je kruisband of meniscus bedoelt? Vocht in de knie gaat het snelste weg door te bewegen zonder belasting, dus bijvoorbeeld te fietsen (dit zal eerst op een hometrainer kunnen). Daarnaast is het noodzakelijk dat je knie volledig kan strekken. Hier kun je het beste aandacht aangeven.
Ik zal adviseren om een fysiotherapeut om raad te vragen, deze kan specifiek voor jou aangeven wat verstandig is.

Succes met het herstel