Kneuzing herstel

#1
Hoi,

Tijdens de voetbal op 12 februari maakte ik een sliding waarna ik pijn voelde in mijn knie, maar het was niet erg genoeg om direct te stoppen (en ik wilde niet toegeven dat het pijn deed). In de 20 minuten daarna voelde ik het gewoon zwellen en ben ik toch gewisseld. De eerste week heb ik met krukken moeten lopen omdat ik amper wat kon. Ben daarna naar de huisarts gegaan, toen was de zwelling wat minder, en die constateerde dat het een kneuzing was.
Ik kon de knie wel strekken, dat was niet echt pijnlijk, maar buigen was een heel ander verhaal. Sinds vorige week maandag kon ik eindelijk semi-normaal fietsen en mijn sok aandoen zonder pijn. Ik ben ook weer gaan voetballen maar heb geprobeerd er niet op te vallen. Vorige woensdag gebeurde dat dus wel en toen voelde ik het meteen weer dik worden, maar dat was gelukkig de dag erop over.
Ik kan nu nog altijd niet hurken of er plat op zitten, en niet volledig buigen. Strekken is totaal geen probleem. Het voelt ook niet instabiel of iets, en heb geen pijn aan de zijkanten. De pijn bij buigen zit vooral "erin" en boven de knieschijf richting de binnenkant (maar niet aan de zijkant echt). Soms probeer ik te testen hoe ver ik kan tot het echt te veel pijn doet, en daarna lijkt het weer stijver, dus dat is misschien niet heel verstandig.

Ik heb al eens meniscusletsel gehad (aan de andere knie) en dit voelt toch anders, dus ik gok dat de dokter gelijk heeft met kneuzing. Punt is alleen, ze zei 3-4 weken ongeveer, en het is ondertussen al bijna 7. Ben ik gewoon ongeduldig? (dat zou geen verrassing zijn namelijk). Is er iets wat ik kan doen dat het herstel versnelt? Of zal ik gewoon moeten wachten tot ik het weer volledig kan buigen, en zo ja, hoe lang kan dat nog duren?

Bedankt,
Jennifer

Re: Kneuzing herstel

#2
Hoi Jennifer,

Wat vervelend van je knieklacht, ik begrijp je ongeduld. Je wil zo graag weer voetballen. Het kan een kneuzing zijn, maar gezien het gebeurde met een sliding en de locatie die je aangeeft kan het ook een verrekking van de bovenbeenspier zijn. Dit zorgt ook voor beperking van de buiging. Als je knie volledig kan strekken zit het probleem niet in je knie (meestal)
Lukt het om je bovenbeen te rekken? Als dit lukt, kun je dan weerstand geven? Als dan de pijn verergerd weet je dat het probleem daar zit. En dan kun je er ook gericht op behandelen.

Hopelijk helpt het je wat

Re: Kneuzing herstel

#3
Beste,

Ik heb dus in februari werkongeluk gehad mri laten doen echo laten doen diagnose was kneuzing van de knieligament.
Ben ik ongeduldig want dit duurt wel al 4maanden? en zit nog steeds met veel pijn ondanks ik revalidatie volg . Dit is zeer lastig ook voor men dagelijks leven. Is dit echter normaal
Dat dit zo lang duurt voor te genezen?

Alvast bedankt!
Nono
cron