Vervelend gevoel knie

#1
Ik heb het afgelopen jaar vaak kramp/druk rondom mijn linker knie, wat ook soms straalt naar mijn onderbeen. Aan de buitenkant is er niks geks te zien, en ook het aanraken doet geen pijn.

Ik moet hierbij wel zeggen dat ik afgelopen jaar veel thuis, en daardoor heb ik dus minder beweging. Het doet ook geen pijn tijdens het lopen, het treed eigenlijk op als ik zit of lig. Juist als ik heb gelopen merk ik dat het rustiger aanvoelt.

Overige informatie:
Ik ben 2 jaar geleden gevallen met de fiets, waardoor mijn knie flink open is geweest. Ik heb hiervan een behoorlijk litteken van over gehouden. Tijdens het herstelproces kon ik de knie niet zo goed buigen, omdat dat best wel zeer deed door de val. Dus ik heb alles rustig aan laten herstellen en langzaam aan de knie gaan buigen.


Kan iemand mij vertellen wat het zou kunnen zijn? Heeft het te maken met weinig bewegen? Zou ik oefeningen thuis kunnen doen om de spieren te versterken?

Re: Vervelend gevoel knie

#2
Hoi,

Wat vervelend dit gevoel rondom je knie. Het kan goed komen door te weinig bewegen. Vooral in combinatie met de val van vorig jaar. Dan kan er stijfheid in het kapsel ontstaan wat jou klachten kan veroorzaken.

Fietsen is hiervoor al een goede oefening. Anders heel eenvoudig heel vaak je been buigen en strekken als je op een hoge stoel zit.

Succes