Laterale meniscus instabiliteit

#1
Ik loop al ruim vier jaar lang met een knie blessure aan mijn linkerknie waar tot voor kort geen diagnose voor was. Sinds een jaar vertoond mijn rechterknie vergelijkbare klachten. Uiteindelijk is er eind December 2020 de diagnose ‘laterale meniscus instabiliteit’ gesteld.

Helaas kan ik hierover heel weinig vinden op het internet, bijna alles leidt tot informatie over gescheurde menisci en dit is bij mij niet het geval. Nu ben ik zelf onder behandeling bij de fysiotherapeut waarbij ik werk aan mijn stabiliteit en kracht.

Nu is mijn vraag de volgende: heeft iemand deze diagnose zelf ook gehad, en (hoe) is hij/zij hier vanaf gekomen? Ik twijfel of de training me echt gaat helpen en of ik er wel vanaf kan komen. Helaas geeft het internet weinig informatie weg.

Alvast bedankt voor de hulp!

Re: Laterale meniscus instabiliteit

#2
Hoi,

Oei dat is een zeldzame diagnose, vaak wordt dit een discoid lateral meniscus genoemd. Hier is meer over te vinden ;)

Zover mijn kennis gaat, is dit een anatomische afwijking. Als je er niet teveel klachten van hebt, of niet door beperkt wordt is het hinderlijk. Anders is een operatie naar mijn mening en kennis de enige echte oplossing die kan werken. Alleen dit heeft veel consequenties voor je knie dus doen ze liever niet als het niet hoeft.

Succes!