Re: Knie

#11
Heb progressieve gonarthrose linker been mediaal. Volgens verslag radioloog niet toegenomen sinds meniscus operatie on 2013 maar volgens orthopeed wel. Bij MRI lichte hydrops in de knie, beetje oedeem op voorste kruisband en bakerse cyste. Al een jaar lang veel pijn onder knieschijf niet goed kunnen strekken en pijn na wandelen in knieholte, kuit en bovenbeen (lies). hardlopen lukt al half jaar niet meer. Pijn lijkt ondanks fysio en 2x per week krachttraining alleen maar erger te worden eigenlijk in het gehele been. Ik heb ook uitstralingspijn naar mijn lies. Recent veel gewandeld in vakantie en dan helpen pijnstillers helemaal niets meer. Kan dit toch de Bakerse cyste zijn? Deze is al een keer leeggehaald echogeleid met kenacord injectie en hoer heb ik een goede maand baat bij gehad. Wat moet ik want ik wil heel graag in ieder geval weer pijnvrij wandelen en de orthopeed doet niets dan zeggen dat het vervelend is en we kijken het weer een half jaar aan.

Re: Knie

#12
Hoi Sassie,

Wat vervelend allemaal. Een bakerscyste is nooit de oorzaak, deze ontstaat door een probleem in de knie (bij jou vermoedelijk artrose) Dus leeghalen geeft even verlichting, maar hij komt gegarandeerd terug.

Door de pijn ben je vermoedelijk anders gaan bewegen, dit moet je gaan doorbreken. En grote kans dat je ook tijdens krachttraining niet de juiste spieren aanspant. Dit is een automatisme wat eruit moet. Een lichaam wil geen pijn hebben en gaat dus compenseren.

Vraag je fysiotherapeut voor verdere uitleg en even goede begeleiding bij de uitvoering.